Το Κόλπο Grosso της «ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ»
- Γιατί δεν θα πρέπει να πληρώνουμε διόδια στην Αττική Οδό.
- Το σκάνδαλο που τα τελευταία χρόνια δεν συμφέρει κανένα κόμμα, κανένα «μεγαλομιντιακό», να ανοίξει. Έχουν «ταϊστεί» όλοι!!
- Ένα αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Σ» (εφημερίδας ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ)
Καθίσταται σαφές ότι όσοι ταξιδεύουν από και προς την Σαντορίνη αεροπορικώς κυρίαρχα κάνουν χρήση της Αττικής Οδού. Χώρια των όποιων μετακινήσεων κάνουμε όσο βρισκόμαστε εντός Αττικής. Είναι καλό λοιπόν να γνωρίζουμε και εμείς τι συμβαίνει με την πολυθρύλητη αυτή οδική αρτηρία.
Αν ρωτήσει κανείς γιατί πληρώνουμε διόδια στην Αττική Οδό, είναι απειροελάχιστοι εκείνοι που θα δώσουν μια απάντηση, που έστω να πλησιάζει αμυδρά στη τραγική για το τόπο μας πραγματικότητα. Πολλοί μάλιστα είναι εκείνοι που νομίζουν ότι η Αττική Οδός βρίσκεται σε Γερμανικά χέρια.
Το λοιπόν η Αττική Οδός είναι σε Ελληνικά χέρια. Ίσως όχι πολύ καθαρά… αλλά πάντως Ελληνικά!!
Στο παρακάτω κείμενο θα σας τεκμηριώσουμε το γιατί οι Έλληνες πολίτες και οι επισκέπτες της χώρας μας δεν πρέπει να πληρώνουν κανένα τίμημα στα διόδια της Αττικής Οδού. Κοντολογίς, το έργο έπρεπε να στοιχίσει περίπου μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Στοίχισε σύμφωνα με την κοινοπραξία «Αττική Οδός Α.Ε.» 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ και όπως προκύπτει παρακάτω από καταγγελίες και δημοσιεύματα, φαίνεται να αποπληρώθηκε από το Ελληνικό δημόσιο. Αυτό σημαίνει ότι τα διόδια δεν αποπληρώνουν κόστος «εργολαβίας» αλλά δημιουργούν πλουτισμό βάση των κακών συμβάσεων που υπογράφηκαν το 1996.
Αττική Οδός:
Πόσο έπρεπε να κοστίσει, πόσο κόστισε και αν τελικά έχει αποπληρωθεί.
Στον ετήσιο απολογισμό της «Αττική Οδός Α.Ε.» για το 2015 συναντούμε την ανακοίνωση: «Το έργο της Αττικής Οδού ολοκληρώθηκε εγκαίρως και το κόστος κατασκευής του, που έφθασε το 1,3 δις ευρώ, χρηματοδοτήθηκε κατά 35% από το Ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, ενώ η Ανάδοχος Εταιρεία Παραχώρησης «Αττική Οδός Α.Ε.» κάλυψε με ίδια και δανειακά κεφάλαια το υπόλοιπο 65%. Τα δάνεια που έλαβε η Εταιρεία Παραχώρησης καλύφθηκαν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από Εμπορικές Τράπεζες».
Το πράγμα αρχίζει να μπερδεύει όταν αναζητήσει κάποιος την σύμβαση. Κι αυτό διότι όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις δαιδαλωδών διαδρομών του χρήματος, η κοινοπραξία έχει συνάψει ουκ ολίγες άλλες συμβάσεις με το χαρακτήρα «τροποποιητικές συμβάσεις». Και εκεί χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί την … Αττική οδό!
Αν πάλι προσπαθήσει να βρει κανείς το κύριο ανάδοχο και το μοίρασμα της πίτας, εκεί πάλι μπλέκει το πράγμα αφάνταστα. Σωρεία υπεργολάβων, εργολάβων, υπο-εργολάβων και οι εταιρίες μέλη της κοινοπραξίας ως νόμιμος ανάδοχος, να αλλάζουν ονομασίες και ΑΦΜ κάθε γιορτή και σκόλη!
Η «Σ» έχει στα χέρια της την αποκλειστική καταγγελία ενός πρώην υπαλλήλου στα έργα, του κυρίου Πέτρου. Τα λοιπά στοιχεία του καταγγέλλοντα δεν δημοσιεύονται για ευνόητους λόγους, παραμένουν όμως στο αρχείο της εφημερίδας για πάσα νόμιμη χρήση.
Σύμφωνα λοιπόν με την πολύ ουσιαστική καταγγελία του οδηγού της ΑΛΦΑ ΜΠΕΤΟΝ η εταιρία όπως και οι λοιποί εργολάβοι που λειτουργούσαν για την κοινοπραξία της Αττικής Οδού χρέωναν πολλαπλάσια υλικά από τα πραγματικά.
Με αυτό τον τρόπο, όταν η κρατική χρηματοδότηση που είδαμε παραπάνω ήταν στο 35% εύκολα πλέον κατανοεί κανείς ότι οι υπερτιμολογήσεις επιβάρυναν το κόστος για το Ελληνικό δημόσιο, έτσι ώστε το έργο να βγει «τσάμπα» ή και με κέρδος για τους υπεργολάβους. Στο τέλος βέβαια αυτής της αλυσίδας βρίσκεται πάντα η κοινοπραξία.
Έλεγχος από το κράτος δεν υπήρχε, σωρεία οι καταγγελίες και προς αυτή τη κατεύθυνση και έτσι έμειναν όλοι οι εμπλεκόμενοι «ικανοποιημένοι»! Επιχειρηματίες, εργολάβοι, μεσάζοντες, πολιτικοί, κλπ.
Κόστος χιλιομέτρου.
Επιπλέον, σύμφωνα με έγγραφο του τότε υπουργού Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για τη περίοδο 2013-2015 που διαβιβάστηκε στη Βουλή το θέρος του 2014, αναφέρεται: «Ειδικά η Ελλάδα και η Ισπανία εμφανίζουν το χαμηλότερο μέσο κόστος» αναφέρει, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ποσό περίπου 5,5 εκατ. ευρώ ανά χλμ.
Αυτό δημοσιεύτηκε και στην εφημερίδα «Το Βήμα» την 1.10.2014. Αν και μας φαίνεται εντελώς παράδοξο να δηλώνει ο υπουργός, ότι η Ελλάδα έχει φθηνότερο κόστος κατασκευής ανά χιλιόμετρο από τη Γερμανία, καθώς οι πηγές μας μαρτυρούν πολλάκις το αντίθετο και ότι είμαστε (μαζί με τις τεράστιες μίζες) 10 φορές ακριβότεροι, εντούτοις ας δεχθούμε ότι τον Μ. Χρυσοχοϊδη τον έπιασε μια κρίση ειλικρίνειας και συνεπώς έχουμε ένα μπούσουλα. Κάνοντας λοιπόν τον απλό πολλαπλασιασμό των 5.5 εκατ. ευρώ με τα 78 χιλιόμετρα του συνολικού δικτύου της Αττικής Οδού προκύπτει το «μαγικό» νουμεράκι των 426 εκατομμυρίων ευρώ. Άρα το τελικό κόστος έπρεπε να ήταν σύμφωνα με τον πρώην υπουργό περίπου στο μισό δις ευρώ, όπως και αρχικά είχε εξαγγελθεί και σας αναφέραμε παραπάνω.
Για να δούμε τώρα τι πραγματικά κόστισε.
Όπως προαναφέραμε η Κοινοπραξία δηλώνει στην ιστοσελίδα της ότι το συνολικό κόστος ήταν 1,3 Δις ευρώ.
Κάτι που ο υπουργός υποδομών του 2014 ομολογεί ότι έπρεπε να κοστίσει κοντά στο μισό δις ευρώ (500 εκατομ), τελικά εμφανίστηκε ότι κόστισε πολλές φορές περισσότερο. Την ίδια ακριβώς εποχή, οι θαλαμηγοί της μαρίνας Τροκαντερού και Καλαμακίου άλλαζαν χέρια. Κοινό μυστικό ότι αποκτήθηκαν από τους εργολάβους των Ολυμπιακών έργων και το σινάφι των Μπόμπολα, Γιάννα Αγγελοπούλου … και ΣΙΑ! Τυχαίο;;
Συνεχίζοντας το σοκαριστικό αυτό «οδοιπορικό» που λαμβάνει οντότητα ταινίας θρίλερ, διαπιστώνουμε ότι η κοινοπραξία, σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο, έλαβε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να ξεκινήσει τάχιστα το έργο. Σύμφωνα πάντα με δημοσιεύματα της «Καθημερινής» από το 2003, μέσω των πρόσθετων έργων, των αναθεωρήσεων και των μπόνους, η κοινοπραξία κατάφερε να τριπλασιάσει το αντικείμενο εργασιών της Αττικής Οδού. Μάλιστα, επειδή τα συγκεκριμένα πρόσθετα έργα (ύψους περί το ένα δισ. ευρώ) δεν μπορούσαν να τύχουν χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή την Ευρωπαϊκή Ένωση (τυχαίο;;;;), το κόστος κατασκευής τους, επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό. Ναι, καλά διαβάσατε… και το επιπλέον αυτό κόστος το πλήρωσε ο Έλληνας φορολογούμενος και η κοινοπραξία συνεχίζει να εισπράττει απίστευτα εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα από τα διόδια. Και για να μην φανεί το μέγεθος του σκανδάλου η Αττική Οδός ΑΕ έκτοτε προσπαθεί να παρουσιάζει τεράστια έξοδα συντήρησης. Οι υπερτιμολογήσεις και εδώ έχουν τη τιμητική τους. Αυτά όλα αναφέρονται στο ίδιο άρθρο της «Καθημερινής».
Ο τζίρος της ντροπής
Μεγαλύτερος μέτοχος της Αττική Οδός Α.Ε. σήμερα είναι ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ με ποσοστό 59,25%, ενώ το 30,82% ελέγχεται από τον όμιλο J&P ΑΒΑΞ, το 9,88% από την Τράπεζα Πειραιώς (που απέκτησε μέσω απορρόφησης της Αγροτικής Τράπεζας το ποσοστό που κατείχε κάποτε η ΑΤΤΙΚΑΤ) και το 0,04% από τον γαλλικό όμιλο Egis Projects.
Η διαχείριση του πλέον χρυσοφόρου οδικού άξονα της χώρας (Αττική Οδός), επιστρέφει στο Ελληνικό Δημόσιο το 2024. Αν δεν υπάρξει παράταση, ή για να ακριβολογούμε… αν δεν μαγειρευτεί κάποια παράταση, σενάριο λίαν αναμενόμενο αν αξιολογήσει κανείς την «ελαστικότητα» του δημοσίου στην τότε υπογραφθείσα σύμβαση και το «αχανές» των συμβατικών προεκτάσεων.
Και όταν λέμε, επιστρέφει στο Ελληνικό δημόσιο, μην φανταστεί κανείς ότι ίσως πάψουν να χρεώνουν διόδια, αφού στην πραγματικότητα θα περάσει αυτομάτως στα χέρια του «σύγχρονου Μινώταυρου», του αδηφάγου τέρατος, όπως έτσι αποκαλείται πλέον το ΤΑΙΠΕΔ! Και επειδή το ΤΑΙΠΕΔ δεν αφήνει τίποτα όρθιο, όλα τα σφάζει ? όλα τα μαχαιρώνει και … όλα τα ξεπουλάει μπιρ-παρά, μέχρι τότε όλο και σε κάποια Fraport, Λάμδα, κλπ θα δοθεί έναντι πινακίου φακής για να συνεχίσει το πάρτι και σε άλλα χέρια.
Ο ρόλος του Κώστα Σημίτη.
Κι ας δούμε τώρα ποιος είναι υπεύθυνος για την υπογραφή μιας τέτοια σκανδαλώδους σύμβασης με το χρυσό και Ελιτισιτικό Club του ιδιωτικού επιχειρήν της Ελλάδας, τα Γκόλντεν Μπόις της Ελληνικής εργολαβίας.
Πρωταίτιος του σκανδάλου αυτού… ο τότε πρωθυπουργός (ειδικών σκοπών!) Κώστας Σημίτης. Ναι, καλά θυμάστε. Μιλάμε για το ίδιο άτομο που παρέδωσε τον Οτσαλάν στους Τούρκους και έκτοτε ο Κούρδος ηγέτης τους αποκαλεί συλλήβδην προδότες, μιλάμε για το ίδιο άτομο που παρέδωσε τη χώρα μας στο «Ευρώ» κάνοντας χρήση των πλασματικών στοιχείων του υπόδικου για πολλαπλά αδικήματα Ανδ.Γεωργίου (ΕΛΣΤΑΤ).
Το «πακέτο» βέβαια περιλάμβανε εκτός της Αττικής Οδού και τις λοιπές «ληστρικές» για το έθνος συμβάσεις των οδικών αρτηριών που υπεγράφησαν επίσης από τον Κώστα Σημίτη το 1996, ήτοι η «Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου», η «Εγνατία» και ακολούθως όλο το δρόμο από την Πάτρα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, το Μετρό, το Προαστιακό… πρακτικά, όπου πληρώνεις διόδια ή εισιτήριο!
Και ανεξάρτητα το που ανήκει ο καθένας μας πολιτικά, αναρωτιόμαστε… αν δεν είχαν τύχει τα προβλήματα υγείας στον Ανδρέα Παπανδρέου και δεν είχε αναλάβει ο Κώστας Σημίτης, τι θα είχε γίνει; Πάντως δεν θα είχαν συμβεί όλα τα προαναφερόμενα δεινά στο τόπο μας, αυτό είναι βέβαιο. Ίσως και να είχαμε ακόμα δραχμή και ευημερία. Άρα; Η κακή υγεία του «Ανδρέα», ευνόησε … πολλούς!!
Ο Γιώργος Μπόμπολας και το έργο.
Αν δούμε κάποιες από τις εταιρίες συμφερόντων Γ. Μπόμπολα θα καταλάβουμε πολλά.
ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΤΟΜΗ, ΚΑΣΤΩΡ, ΗΛΕΚΤΩΡ (Απορρίματα-ανακύκλωση), ELTECH_ANEMOS (Αιολικά πάρκα) Biosal (φωτοβολταϊκά) REDS (Ακίνητα) HELLAS GOLD (Χρυσός Χαλκιδική), ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ, EUROPEAN GOLDFILEDS, REGENCY CAZINO MOΝΤ ΠΑΡΝΕΣ, PRESSPOINT (καταστήματα τύπου στο Ελ.Βενιζέλος) ΑΝΩΣΗ ΑΕ.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε.
Με τσι γειές μας …
Η ΩΡΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ ΕΣΥ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ...
Η ΕΝΩΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΦΟΡΕΑ
ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ ΟΣΟ ΠΟΤΕ ΑΛΛΟΤΕ...
ΤΟ ΥΨΙΣΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ
ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΙΝΑΙ ΥΨΙΣΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΗΛΩΝΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΣΟΥ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΩΣ ΕΛΛΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΑΥΤΟΧΘΩΝ ΙΘΑΓΕΝΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΣΥΝΑΜΑ ΤΟΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟ ΣΟΥ ΠΛΟΥΤΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΞΩΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ – ΕΝΤΟΛΗΣ – ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗΣ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΗΣ Ή ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΜΕΝΗΣ ΟΦΕΙΛΗΣ ΑΠΟ ΕΦΟΡΙΑ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΔΗΜΟΥΣ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΥΑ.
ΑΦΟΤΟΥ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ, ΤΙ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΟΥ ΔΙΚΑΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΔΙΝΕΙΣ ΕΝΤΟΛΗ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΧΤΥΠΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ.
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΟΥ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΟΥΝ ΕΞΟΝΤΩΝΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΣΒΑΣΤΑΚΤΑ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΙΣΧΥΝΤΑ ΜΕΤΡΑ, ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΥΣ (ΑΝΟΜΟΥΣ) ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ ΧΩΡΙΣ ΕΣΕΝΑ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ
Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: http://politikosforeas.e-sy.gr/
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: https://alfeiospotamos.gr/?p=17627&fbclid=IwAR0Gp8oBFLZMKFxP-BX9XVkJoaypTWM6qVisZAnUDT6VS2exyH6AD66egl0
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: https://alfeiospotamos.gr/?p=18373&fbclid=IwAR3MIGX5ZYjyVlzuvEjUdX-lQ5qL4TT0O7DNhwjrHpLd5MqTKKB5QNt4-K8
ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: http://e-sy.gr/
ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ: http://trapeza-anatolis.oramaellas.gr/
600 ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: http://600dis.oramaellas.gr/
50 ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ: http://www.endcyprusdebt.com/
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΟΜΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ: http://dimoi.oramaellas.gr/
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ 100 ΔΙΣ Τ.Χ.Σ.: http://txs.oramaellas.gr/
0 Σχόλια